Carlos de Sousa - Månedens profil November 2012

Carlos de SousaHvorfor begyndte du at løbe?
Jeg synes at min kondi var blevet lidt dårlig og at mine bukser var begyndt at stramme alt for meget. At løbe 500m var en større udfordring for mig dengang end at løbe en ½ maraton i
dag.
Derfor besluttede jeg at start at løbe lidt om morgenen. Jeg har mange gange prøvet at løbe for mig selv, men efter 5-6 gange er jeg stoppet igen. Men i sommeren 2005 besluttede
jeg at prøve igen. Mit første mål var at løbe 5km. Da jeg opnåede dette mål var det en fantastisk sejr for mig.

Hvad fik dig til at løbe i klub.
At løbe alene når vejret var dårligt var lidt demotiverende engang i mellem. Derfor har jeg besluttet at jeg ville prøve at finde en løbeklub i nærheden. Jeg blev opmærksom på at jeg
fra tid til anden så nogle ”fjolser” med logo fra Korup Motion på ryggen af deres løbe tøj, som løb i en gruppe og det så ud som om de hyggede sig og havde det godt.

I sommeren 2006, besluttede jeg at tage forbi klubhuset for at se hvad det var for nogen. Det blev en god og meget positiv oplevelse. Jeg blev super godt modtaget af klubkammeraterne.
Den første gang jeg skulle løb sammen med de andre har jeg overvurderet min løbe kondition og efter 6 km var jeg fuldstændig tømt for energi. Heldigvis var min gode ven Jens enormt  flink og fik mig ”trukket” hjem igen. Efter 4-5 gange, begyndte det at føles nemmere og nemmer at løbe.
At løbe i klubben er blevet en aktivitet som jeg værdsætter rigtig meget og som har plads i min kalender som en høj prioritet.

Fordele og ulemper ved at løbe i klub.
Ulemper: Ingen jeg kan komme i tanke om.
Fordele: Rigtig mange:

  • Fælles træning hvor der er plads til alle både hurtige og langsomme i forskellige løbe grupper.
  • Diverse løbs arrangementer fra små lokale løb til maraton løb.
  • Udlandsrejser og små ferier fra tid til anden i forbindelse med løbsarrangementer. 
  • Fantastisk godt kammeratskab
  • Godt sammenhold
  • Masser af fælles arrangementer
  • Klub aftner
  • Årlig klubfest
  • Jule fest

Løb og hverdag.
Løb er efterhånden blevet en fritids aktivitet som jeg meget glad for. Selv om jeg har en meget travl hverdag pga. jeg driver mit eget firma, har jeg som mål at løbe 2 til 4 gang om ugen.

Hvordan får du løb til at hænge sammen med, at du rejser meget i forbindelse med dit arbejde?
Pga. mit job har jeg i gennemsnit 80-90 rejse dage om året. Mange af rejserne kan være meget stressende med lange møder, fabriksbesøg og restaurant besøg med for meget ufornuftigt at spise og drikke. Den bedste måde til at koble af og undgå stress er en frisk morgen løbetur. I de sidste 10 år har jeg lært at pakke mit løbetøj med i min kuffert. Jeg har 2 sæt løbetøj som er altid klar til at blive lagt i kufferten.
Ud over at løb er en god måde at stresse af på mine rejser, giver det mig også mulighed for at opleve den by hvor jeg er på en helt ny måde. At løbe meget tidligt om morgenen, når byen stadig sover og der næsten ikke er nogen trafik, er en helt unik og spændende oplevelse. Jeg har efterhånden løbet i mange udenlandske byer – store som små.

Ville du anbefale løb til andre?

Uden tvivl! At løbe kan helt sikkert anbefales. Der er kun fordele ved at løbe. 

  • God kondition
  • Man brænder masser af kalorier
  • Afstressende
  • Man får frisk luft
  • Det danske vejr virker mindre surt og man lærer at løbe i al slags vejr
  • Mere energi
  • Færre sygedage
  • Og hvis man er medlem af Korup Motion får men også mange gode og sjove timer med sine løbskammerater.

Redaktør:

Alex & Lone Lundahl. Tlf. 64 83 15 33.

mail: alundahl@mail.dk

Flere dokumenter

Startside

Korupløbet 2018

Tips til træning

Kontakt

Skema OK tilmelding

Kontaktskema Fejl

Træningstider

Kontingent

Bestyrelsen for Korup Motion

Kontaktpersoner i Korup Motion

Ruterne

Sponsorer

Startside

Linker

Links til forskellige løbesider

Løbsudvalg i Korup motion består af:

Billede af ruten

Kom igang med at løbe

Løbetøj

Artikler

Løbeguide

Resultater 2009

Vedtægter for Korup Motion

Meld dig ind i Korup Motion

Månedens profiler

Kontakt os

Lidt fra Marathonmanden

Vejrtrækning

Startside

Kalender

Resultater 2010

Korup 1/2 Maraton

Respons Korup halvmarathon 2011

Resultater fra Korup Halvmarathon

Vedtægter for Korup Motion

Vejbeskrivelse Korup halvmarathon

Korup 1/2 Maraton

Jesper Jensen - Månedens profil februar 2014

Lone Lundahl - Månedens profil Marts 2014

Om løbet i 2013

Reglement for Korup Motions kvart - og halvmarathon

Tommi Pedersen - Månedens Profil Oktober 2014

Klavs Happel - Månedens profil Maj 2014

Månedens profiler

Jens Olsen - Månedens profil August 2013

Marek Brzezinski - Månedens profil Maj 2013

Ole Bentsen Hansen - Månedens profil Marts 2013

Jens Sørensen - Månedens profil Maj 2012

Kirsten Kloppenborg Olsen - Månedens profil Maj 2012

Henriette Christensen - Månedens profil September 2012

Dorte Jensen - Månedens profil Oktober 2013

Henning Hansen - Månedens profil Januar 2013

Kenneth Hansen - Månedens profil November 2013

Christian Wisbech Olsen - månedens profil september 2015

Ruteforslag 29 km

Kim Kappel Christensen. - månedens profil Januar 2016

Jytte Happel - månedens profil marts 2016

Henning Frederiksen - månedens profil maj 2016

Alex Lundahl- Månedens profil Juli 2016

Skema OK henvendelse

Mileidys J. Hernandez Aguilera- Månedens profil september 2016

Minimarathon ruten 2017

Korupløbet 2018

Morten Rosford Tranberg- Månedens Profil januar 2017

Resultater Mini

Dag Waade- Månedens profil Januar 2015

Om løbet i 2014

Korup ''kvart''- og halvmarathon 2015

Resultater fra Korup kvartmarathon

Bente Hansen - månedens profil marts 2015

Jørgen Winter-Jakobsen - månedens profil maj 2015

Løbetøj

Pia Brylle - månedens profil juli 2015

Hjælpetrænere

Søren Emil Pedersen- Månedens Profil oktober 2017

Bestyrelsen for Korup Motion

Vedtægter for Korup Motion

Kurt Johansen - Månedens profil August 2017

2018 © Korup Motion